Rabofonds verwerft belang in digitaal marketingbureau Burst

Meer artikelen over:Corporate / M&A

Het aan Rabobank gelieerde MBO & Groei Fonds neemt een minderheidsbelang in digitaal marketingbureau Burst. Met de kapitaalsinjectie krijgt het bureau, met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam, ruimte om meer personeel aan te trekken en de groei te versnellen.

Burst, in 2008 opgericht door ondernemer Hans Maltha, adviseert bedrijven en instellingen over het gebruik van internet om klanten beter te leren kennen en te volgen. Tot de opdrachtgevers behoren onder meer voedingsmiddelenbedrijf Hero, farmabedrijf Takeda, Natuurmonumenten en het Rijksmuseum.

Burst is sinds de oprichting altijd winstgevend geweest en boekt met veertig medewerkers een jaaromzet van 4 miljoen euro. ‘De afgelopen vijf jaar groeiden wij met gemiddeld 25% per jaar en die groei willen we de komende jaren versnellen’, zo stelt ceo Hans Maltha in een verklaring.

Lening MBO & Groei Fonds

In ruil voor een minderheidsbelang stelt MBO & Groei Fonds risicokapitaal en een lening ter beschikking van in totaal 1 miljoen euro. De meerderheid van de aandelen berust bij directeur Maltha. De investeringsgroep kiest bewust voor minderheidsbelangen zodat de ondernemer het voortouw houdt en ook het grootste risico loopt.

Het verse vermogen is vooral bedoeld om extra medewerkers aan te trekken. Doel is om binnen drie à vijf jaar de organisatie te verdubbelen in termen van omzet en personeelsbestand.

Advocaat en partner Michiel Martin, en advocaat Rens Groen hebben deze transactie juridisch begeleid.